Featured, Travel & Outdoor
Leave a comment

Reisbestemming belangrijker dan reiskosten

Expedia - reisbestemming of reiskosten onderzoek - Daily Cappuccino - lifestyle Blog

Hoe orienteer jij je op je vakantie? Ga je af op de verhalen van vrienden en familie? Lees je je grondig in? Of heb je wellicht een bucketlist waarvan je de ‘buckets’ letterlijk één voor één afwerkt? Online reisbureau Expedia heeft recent onderzoek gedaan naar hoe Nederlandse millenials zich oriënteren op hun vakantie. Wat blijkt? De reisbestemming is belangrijker dan de reiskosten. En ook halen ze hun reisinspiratie vooral uit een netwerk van vrienden, familie en social media.

De manier waarop je zoekt naar je vakantie is op te delen in zes profielen:

1) Close networker (33%)
Deze groep zoekt een reis naar aanleiding van wat anderen hen adviseren te doen via bijvoorbeeld sociale media. Vrienden en familie zijn voor 41 procent van deze groep de meest invloedrijke bron.

2) Global seeker (19%)
Een groep die zich extreem goed inleest en gemiddeld 5,2 bronnen, zoals experts en sociale media, raadplegen voor het boeken van een vakantie. Nederlandse millennials raadplegen gemiddeld 1,5 bronnen meer tijdens hun voorbereiding dan het wereldwijde gemiddelde van 3,7.

3) Direct booker (18%)
Deze groep bestaat uit individuen die zich vooral grondig verdiepen in het aanbod van online reisorganisaties.

4) Price comparisor (13%)
De millennial die tot deze groep behoort, laat zich verleiden door een goede prijs. Ze oriënteren zich vooral op prijsvergelijkingssites.

5) Blog believer (9%)
Het sterk stijgende aantal reisblogs is een ideale bron voor deze groep millennials. Ze halen de meeste reisinspiratie uit travel blogs en zoeken online meer naar beeldmateriaal en video’s dan andere millennials.

6) Traditional (8%)
Deze kleine groep millennials laat zich beïnvloeden door het advies van een reisbureau.

Wat voor type ben jij? Wij zijn wel benieuwd! Laat het ons weten in een reactie op de website….

Filed under: Featured, Travel & Outdoor

by

Na een snelle start als model, koos ik na mijn middelbare school toch voor het studentenleven. Mijn interesse voor mode was echter al flink aangewakkerd en niet meer te temperen.Tijdens mijn studie (Middeleeuwse Literatuur, mijn andere grote passie) bleef ik dan ook actief bezig met mode en lifestyle. Om studie en mode nog beter te combineren, bracht ik een deel van mijn studie door aan de universiteit van modestad Milaan. Voor een Amerikaans mode website publiceerde ik wekelijks modenieuws en werd ik gevraagd 'street fashion' te fotograferen voor o.a. Cosmopolitan Hong Kong.Na het afronden van mijn studie ging ik aan de slag bij een pr-bureau en een crossmediaal bureau om vervolgens toch de keuze voor mijzelf te maken in de vorm van Stijlmeisje. Als Stijlmeisje ben ik actief als styliste en fashion blogger. Daarnaast ben ik natuurlijk actief als editor-in-chief/founder van Daily Cappuccino.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *