Fashion & Beauty, Featured, Fun & Gadgets
Leave a comment

Cliché stockbeelden worden fashion items

Adobe Stock - Daily Cappuccino - Lifestyle Blog

We kennen ze allemaal wel, van die ontzettende cliché stockbeelden die in reclame-uitingen worden gebruikt. Foto’s waarop de wereld er net iets ‘too good to be true’ uitziet. Een stelletje dat net iets té verliefd is, mannen en vrouwen met een té witte tandarts-smile, een werknemer die wel heel erg happy achter haar computer zit…

Het bedrijf Adobe heeft, om haar eigen Adobe Stock te promoten (en die meer royalty-vrije afbeeldingen met meer realistische beelden wil gaan aanbieden), een erg toffe, ironische kledinglijn uitgebracht die bovengenoemde stockbeelden op de hak neemt. Zo zijn er shirts en sweaters met namen als “Call center woman wearing headset,” “Firm handshake between business associates” en “Laughing woman eating healthy vegetable salad.” Ondanks dat de items slechts in beperkte oplage te verkrijgen zijn en ook voor een beperkt publiek; brilliant is het zeker!

Adobe Stock - Daily Cappuccino - Lifestyle Blog Adobe Stock - Daily Cappuccino - Lifestyle Blog

Filed under: Fashion & Beauty, Featured, Fun & Gadgets

by

Na een snelle start als model, koos ik na mijn middelbare school toch voor het studentenleven. Mijn interesse voor mode was echter al flink aangewakkerd en niet meer te temperen.

Tijdens mijn studie (Middeleeuwse Literatuur, mijn andere grote passie) bleef ik dan ook actief bezig met mode en lifestyle. Om studie en mode nog beter te combineren, bracht ik een deel van mijn studie door aan de universiteit van modestad Milaan. Voor een Amerikaans mode website publiceerde ik wekelijks modenieuws en werd ik gevraagd ‘street fashion’ te fotograferen voor o.a. Cosmopolitan Hong Kong.

Na het afronden van mijn studie ging ik aan de slag bij een pr-bureau en een crossmediaal bureau om vervolgens toch de keuze voor mijzelf te maken in de vorm van Stijlmeisje. Als Stijlmeisje ben ik actief als styliste en fashion blogger. Daarnaast ben ik natuurlijk actief als editor-in-chief/founder van Daily Cappuccino.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *