Review Peugeot E-5008: sportief design en zeeën van ruimte

by Petrick de Koning

Auto’s waarmee je grote gezinnen (of complete sportteams) kunt vervoeren, zijn meestal niet erg sexy. Functionaliteit gaat dan vaak boven looks. Niet als je kiest voor de Peugeot E-5008. En dan heb ik het echt niet alleen over de stoere, bijna psychedelische grill die meekleurt met de koets. Met een mix van vloeiend design, zeeën van binnenruimte en relaxte rij-eigenschappen maakt deze zevenzitter SUV het verschil.

Review Peugeot E-5008: sportief design en zeeën van ruimte

De designers van Peugeot hebben de nieuwe E-5008 een eigen uiterlijk gegeven. Zoals gezegd valt de grill op. Helemaal als je de GT-versie hebt met de kenmerkende ‘leeuwenklauw’. De rest van het design oogt ook vloeiend. De two-tone kleuren en mat metallic accenten geven je het idee dat hij wat hoger op zijn achterwielen staat, wat het sportieve uiterlijk onderstreept. De achterkant is goed in balans. De doorlopende lichtbalk breekt het oppervlak, zodat het allemaal niet zo massief oogt.

Review Peugeot E-5008: sportief design en zeeën van ruimte Review Peugeot E-5008: sportief design en zeeën van ruimte

Premium ervaring

De ruimtelijkheid die je van een MPV verwacht, ervaar je meteen als je instapt. Maar dan wel zonder het gevoel dat je een busje binnenstapt. Net als bij de iets compactere E-3008 plooit de cockpit op een natuurlijke manier om je heen. Gelukkig zonder beklemmend gevoel; het interieur past als een jas. De hoogwaardige materialen en een strak ontwerp, dragen direct bij aan een premium ervaring. De stoelen geven je zo gewenst een massage en als het buiten koud is, zet je lekker de stuurverwarming aan.

Achterbak

Lekker geruisloos rijden

Het instrumentarium voldoet volledig aan de verwachting. Een geïntegreerd doorlopend scherm voorziet je van alle relevante informatie. Naast het bekende digitale swipe-geweld zijn er gelukkig wat fysieke knoppen waarmee je bijvoorbeeld snel het klimaat regelt. Aan rijhulpsystemen ontbreekt het niet en daar horen tegenwoordig ook verschillende piepjes bij. Die kun je deels uitzetten en verder wen je er best snel aan. Misschien dat deze geluiden extra opvallen omdat de auto verder best geruisloos rijdt.

Lees ook:  BYD Seal: de elektrische sedan die Tesla laat zweten

Snel weer op weg

Hoewel het een kloeke wagen is, is er ruim voldoende vermogen om al dat gewicht snel in beweging te krijgen. Ik reed de variant met 73 kWh die op papier 500 km bereik heeft. Natuurlijk is dat in de praktijk – en zeker als het wat kouder is – iets minder. Toch kun je hiermee in Nederland makkelijk alle sportvelden bereiken. Deze reisauto is bovendien heel geschikt voor vakanties. De actieradius is dan perfect voor de onvermijdelijke koffie- of plaspauze. Die komt precies op tijd. Als je langer door wilt, is er een accuvariant die je 668 km ver weg brengt (WLTP). Met 160 kW laadsnelheid ben je hoe dan ook lekker snel weer op weg.

Zijkant

Prima wegligging en bochtenwerk

De automatische versnelling brengt alle power heel soepel over. Zowel in de stad als op de snelweg presteert de Peugeot E-5008 gewoon goed. De wegligging en het bochtenwerk zijn prima. Als je alle rijen (achterin wel de kleinste passagiers neerzetten) en de bagageruimte gevuld hebt, kun je met veel rijplezier op pad in een auto die nog goed smoelt ook!

De Peugeot E-5008 is rijklaar verkrijgbaar vanaf €48.015.

Peugeot logo

Related Posts

Daily Cappuccino is dé Nederlandse lifestyle blog met een dagelijkse portie interessante, opmerkelijke en leuke berichten op het gebied van travel, food, gadgets, art & design, fashion, wheels, events en natuurlijk coffee.

Copyright @2023 Daily Cappuccino

Deze website gebruikt cookies om je een betere ervaring te bieden. Mocht je het hier niet mee eens zijn, dan kun je deze cookies weigeren. Accepteer Lees meer

Privacy & Cookies Policy